امروز چهارشنبه  ۲۵ مهر ۱۴۰۳

۱۴۰۲/۰۱/۲۹- ۱۲:۲۰ - مشاهده: ۹۶۴

قوانین و مقررات مربوط به شیوه پوشش در سفر به ایران

.

به نام خدای مهربان 

شیوه پوشیدن لباس هر کشور یکی از تفاوت های فرهنگی است که باید به آن احترام گذاشت و رعایت کرد. با توجه به تعداد کشورها، این تنوع فرهنگی زیاد ممکن است در ابتدا کمی نامانوس و در مواردی حتی عجیب به نظر برسد، اما طبیعی است که از هر گردشگر یا میهمانی خواسته می‌شود برای احترام به فرهنگ غالب در جامعه، هنجار حاکم را رعایت کند.

رعایت این امر علاوه بر احترام به حاکمیت سرزمینی و قوانین کشور مقصد، باعث می‌شود فرد احساس راحتی بیشتری کند و با مردم کشور میزبان احساس همسانی به عنوان پدیده ای جذاب در گردشگری پیدا کند. از آنجایی که ایران یک کشور ایرانی-اسلامی است که در هر دو فرهنگ تاکید زیادی بر پوشش دارد، شیوه لباس پوشیدن خاص خود را دارد که هم مسافران و هم افراد محلی باید از آن پیروی کنند.

بدیهی است خانم ها می‌توانند با توجه به سلیقه خود و در صورت داشتن شرایط عمومی حجاب، رنگ و مدل لباس خود را انتخاب کنند. پوشش زنان شامل پوشاندن بدن و مو است. رایج ترین روش برای پوشاندن موهای خود استفاده از روسری است که به راحتی می‌توانید آن را در فروشگاه‌های محلی پیدا کنید.در چارچوب فوق، با توجه به اینکه سفارتخانه‌ها نیز از مقررات کشور خودشان (فرستنده) پیروی می‌کنند، بر این اساس رعایت حجاب در سفارت جمهوری اسلامی ایران در هانوی نیز برای هموطنان عزیز و مراجعین محترم الزامی است و از اینکه به این مقررات و ارزش و هنجار ایرانی- اسلامی احترام می‌گذارید، سپاسگزاریم.  

سفارت جمهوری اسلامی ایران- هانوی

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما