امروز چهارشنبه  ۲۵ مهر ۱۴۰۳

۱۴۰۲/۰۷/۲۶- ۱۱:۳۴ - مشاهده: ۴۹۳

بیانیه سفارت ج. ا.ایران در ویتنام پیرامون اقدامات سبوعانه اخیر رژیم صهیونیستی در غزه

.

بسم الله الرحمن الرحیم

بیانیه سفارت ج. ا.ایران در ویتنام

پیرامون اقدامات سبوعانه اخیر رژیم صهیونیستی در غزه

بیش از یک هفته از تجاوز مجدد رژیم صهیونیستی به مردم مظلوم فلسطین می‌گذرد. حمله گسترده این موجود جعلی در نوار غزه تاکنون منجر به تلفات غم انگیز، شهادت مردمان بی گناه زیادی اعم از زنان، سالمندان و کودکان و رنج و آوارگی بسیاری شده است. بمباران وحشیانه مناطق مسکونی غزه، این بزرگترین زندان باز دنیا و اینک بیمارستان المعمدانی آن، در برابر بی تفاوتی دولت های غربی و بی عملی نهادهای بین المللی و به اصطلاح حقوق بشری، باری دیگر سیاسی کاری این مفهوم و استانداردهای دوگانه غربی را بیش از پیش نمایان ساخت.

 توجه به این نکته ضروری است که طوفان الاقصی نتیجه خروش طبیعی مردم مظلوم فلسطین در برابر 75 سال بیدادگری، اشغالگری، تضییع حقوق و ظلم سیستماتیکی است که از سوی این رژیم غاصب بر آنها تحمیل شده است .این عملیات، اقدام مستقل خودجوش گروه‌های مقاومت و ملت فلسطین در دفاع از حقوق ذاتی خود و در چارچوب مکانیسم دفاع مشروع در برابر بیش از هفت دهه اشغال ظالمانه و جنایات سبوعانه رژیم نامشروع صهیونیستی بود. فلسطینیان به خوبی دریافته اند که تنها راه مقابله با خوی وحشیگیری صهیونیسم، مقاومت و تکیه به اراده و همت جوانان برای پایان اشغالگری است.

این وظیفه همه انسان‌ها و ملت های آزاده است که با مردم مظلوم فلسطین اعلام همبستگی نمایند و برای آینده ای تلاش کنند که در آن، آنها بتوانند در صلح، امنیت و عزت زندگی کنند.  جامعه بین المللی موظف است به تعهدات خود بر اساس قوانین بین المللی پایبند بوده و در جهت پاسخگو نمودن مقامات رژیم صهیونیستی به عنوان ناقضان حقوق بشر و مرتکبان جنایات جنگی و پاکسازی نژادی در جریان تجاوز اخیر به غزه عمل نماید.

جمهوری اسلامی ایران نیز بر اساس اصول منبعث از انقلاب اسلامی و مندرج در قانون اساسی مبنی بر حمایت از مظلوم و مبارزه با استکبار همواره از آرمان‌های ملت مظلوم فلسطین حمایت کرده و خواهد کرد. ج.ا.ایران بر این باور است که برقراری صلح پایدار جز از طریق حل ریشه ای این منازعه با پایان اشغالگری، بازگشت آوارگان، تعیین نظام آینده فلسطین بر اساس همه پرسی با حضور کلیه فلسطینی‌ها و نهایتاً تشکیل دولت یکپارچه فلسطینی به پایتختی قدس شریف بدست نمی آید. امید است با استمرار حمایت وجدان بیدار انسانی در سطوح مختلف فردی، ملی و بین المللی شاهد تحقق هرچه زودتر این راهکار باشیم.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما