امروز چهارشنبه  ۲۵ مهر ۱۴۰۳

۱۴۰۳/۰۱/۲۸- ۱۳:۲۵ - مشاهده: ۱۴۰

بیانیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در ویتنام در خصوص واکنش به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق

.

بیانیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در ویتنام در خصوص واکنش به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق

بسم الله الرحمن الرحیم

سفارت جمهوری اسلامی ایران در ویتنام به اطلاع می رساند که جمهوری اسلامی ایران در ساعات پایانی روز 13 آوریل 2024 یک سری حملات نظامی‌به اهداف نظامی رژیم صهیونیستی انجام داد.

این اقدام در راستای اعمال حق ذاتی ایران برای دفاع از خود که در ماده 51 منشور سازمان ملل متحد ذکر شده و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر اسرائیل به ویژه حمله مسلحانه این کشور در اول آوریل 2024 علیه اماکن دیپلماتیک ایران بر خلاف ماده 2 (4) منشور سازمان ملل متحد بود.

متأسفانه، شورای امنیت سازمان ملل متحد در انجام وظایف خود در حفظ صلح و امنیت بین المللی کوتاهی کرده است و به رژیم اسرائیل اجازه داده است که خطوط قرمز را زیر پا بگذارد و اصول اساسی حقوق بین الملل را زیر پا بگذارد. چنین تخلفاتی تنش ها را در منطقه تشدید کرده و صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی را به خطر انداخته است.

جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اعضای مسئول سازمان ملل متحد، به اهداف و اصول مندرج در منشور ملل متحد و حقوق بین الملل متعهد است و موضع ثابت خود مبنی بر اینکه به دنبال تشدید تنش یا درگیری در منطقه نیست، تاکید می‌کند.

جمهوری اسلامی ایران ضمن هشدار نسبت به هرگونه تحریک نظامی‌بیشتر توسط رژیم اسرائیل، بر عزم تزلزل ناپذیر خود برای دفاع از مردم، امنیت و منافع ملی، حاکمیت و تمامیت ارضی خود در برابر هر گونه تهدید یا اقدامات تجاوزکارانه و پاسخ به چنین تهدیدی یا تجاوزات شدید و مطابق با قوانین بین المللی تاکید می‌کند.

جمهوری اسلامی ایران در صورت لزوم در اعمال حق ذاتی خود در دفاع از خود تردیدی نخواهد داشت. اگر رژیم اسراییل دوباره مرتکب هر گونه تجاوز نظامی‌شود، پاسخ ایران مطمئناً قوی تر و قاطع تر خواهد بود.

هانوی 14 آوریل 2024

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما