امروز چهارشنبه  ۲۵ مهر ۱۴۰۳

۱۴۰۳/۰۳/۲۱- ۱۰:۰۴ - مشاهده: ۱۲۶

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

.

انتخابات ریاست جمهوری؛ عامل پایداری ملت ایران

 با شهادت رئیس جمهور فقید، بنابر قانون اساسی، ملت ایران برای انتخاب چهاردهمین رئیس جمهور، در هشتم تیر ۱۴۰۳ در داخل و خارج از کشور، به پای صندوق های رای خواهند رفت و انتخابات ریاست جمهوری شایسته نام ایران عزیز را برگزار می نمایند. انتخابات در ایران دارای شرایط و خصوصیاتی است که آن را از بقیه رای گیری‌ها در دیگر کشورها متمایز می‌کند. در مردم سالاری دینی خواست و اراده مردم از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و علاوه بر اینکه موجب پیدایش حاکمیت بوده، باعث استمرار آن نیز می‌باشد. تصمیم گیری درباره آینده کشور و قدرت اعمال تعیین سرنوشت جامعه به خود آنان، و برخورداری آحاد مردم از حق رای آن هم به صورت برابر و مساوی از ویژگی‌های مهم انتخابات در نظام اسلامی است.

انتخابات، یکی از مهمترین پایه‌های مردم سالاری دینی است، با شرکت مردم و تجلی اراده ی آنهاست که ارتباط فکری و عقلانی و عاطفی مردم با تحولات کشور صورت پذیرفته و تحقق مردم سالاری دینی با انتخابات صحیح و همگانی و مشارکت وسیع مردم ممکن می‌گردد.

مردم سالاری، عامل پایداری ملت ایران است. به هر میزان انتخابات پرشورتر باشد، عظمت ملت ایران در انظار عمومی جهانیان بیشتر دیده خواهد شد و بالتبع برای ملت ایران حرمت بیشتری خواهند گذاشت. حضور مردم در انتخابات نشان دهنده عظمت و موجب افزایش عزت و آبروی ملت ایران است. 

ملت عزیز ایران، در تیرماه، موضوع مهم و سرنوشت ساز «انتخابات ریاست جمهوری» را پیش روی خود دارند؛ انتظاری که از قاطبه مردم خصوصاً جوانان عزیز می رود، داشتن نگاه ملی و تاریخی، همراه با روشن بینی و هوشمندی و تیزبینی ویژه ایرانی به انتخابات و مغتنم شمردن فرصت استیفاء حقوق اساسی و تعیین سرنوشت سیاسی چهار سال آینده کشور خود و همراه با اثرگذاری اجتماعی و سیاسی است.

با حضور هموطنان مقیم خارج از کشور در انتخابات ریاست جمهوری -تنها انتخاباتی که همزمان با داخل کشور در خارج از کشور نیز برگزار می‌گردد- و بهره برداری از حقوق سیاسی، انتظاراتی که برای بهره گیری از ظرفیت مشارکت آنها در توسعه اقتصادی و اجتماعی ایران را دارند، سخت و دور از دسترس نخواهد بود.

ایرانیان خارج از کشور با حضور فعالانه در انتخابات سرنوشت سازی که زندگی آنان را نیز تحت الشعاع خود قرار خواهد داد، اقتدار و اصالت فرهنگ دیرینه ایران و اینکه ایرانی در هر جای دنیاست قلبش برای میهن خود می تپد، را به نمایش خواهند گذاشت.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در هانوی آمادگی میزبانی از هموطنان عزیز واجد شرایط و اخذ رای آنان در روز جمعه ۸ تیرماه ۱۴۰۳ (28 ژوئن 2024) از ساعت ۸ تا ۱۷ می‌باشد.

با آرزوی موفقیت و سربلندی برای ایران و ایرانیان

سفارت جمهوری اسلامی ایران در هانوی

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما